Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arn3
Als je met zo'n mentaliteit gaat solliciteren zullen je slaagkansen bedroevend laag zijn. Dan ligt dat niet aan het feit dat het moeilijk is op de arbeidsmarkt, maar aan de constante hebzucht van links onder het motto "ik wil veel krijgen en weinig doen".
Mijn arbeidscontract staat ook op 38u, maar als ik mijn effectieve uren optel zit ik tussen de 50 en de 70. Dit heet motivatie, ambitie en gedrevenheid. Heel wat anders dan al die onozele eisen van 32u werkweek enzo!
Betreffende kanslozen heb ik maar 1 mening. Ambitieer je en zoek werk. Als ik zie hoe ons land overrompeld wordt met polen kan je niet zeggen dat het hier "moeilijk" is op de arbeidsmarkt.
Maar men teert natuurlijk liever op kosten van de maatschappij in zijn sociale woning met steun van ocmw enzovoort.
Wat een levensinvulling...
|
Je legt mij de woorden in de mond.
Ten eerste is mijn politieke overtuiging voor mezelf belangrijk, maar is het niet nodig om mijn sollicitatiegesprekken te voeren op politieke gronden.
Ten tweede verwijt je mij dat ik veel wil om niks te doen. Het omgekeerde is waar: ik doe veel en krijg er niets voor terug. Gelukkig komt daar hopelijk binnenkort verandering in.
Ten derde is het zo dat ik vroeger ook werkweken van 60 uur en meer presteerde. Dat geeft aanleiding - na een paar jaren toch - tot ziekte en burn-outs. Het is niet voor niets dat de ziekenhuizen en psychiatrieën zo vol zitten, men moet eens naar de oorzaken leren kijken en daar iets aan verhelpen. Dat zou kunnen door de stress van de werkenden te verminderen en de beschikbare arbeid eerlijker te verdelen, zodat iedereen iets doet en niemand zichzelf ziek werkt. Ambitie en gedrevenheid zijn mooi, maar je moet er ook iets mee kunnen bereiken. Anders is het zinloos en kom je later zelf op invaliditeit te zitten als je niet meer werken kan. Dan ben je zelf medeschuldig, net als de meeste mensen die alle grillen van hun baas willen inwilligen, die 24/24 ter beschikking staan.
Ten vierde is er genoeg werk in de bouw, maar haalt men buitenlanders naar hier om ze in het zwart onder het minimumloon te laten werken. Dat ondergraaft dan weer de arbeidsvoorwaarden van andere bouwvakkers, misschien ook van jezelf. Het is belangrijk dat dit soort zaken op Europees niveau wordt geregeld. Europese minimumlonen, Europese CAO's, Europese afspraken...het is er allemaal nog niet.