Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online
Die kerel zegt overigens niet waarvoor de buitenlandse kenniswerkers hun neus ophalen. De bijna voltrokken islamering van de Nederland kan evengoed een motief zijn om weg te blijven.
Die kenniswerkers kunnen misschien eens de graad van xenophobie aan de Isräelische staatsgrenzen gaan uittesten. Of natuurlijk in een islamparadijs.
|
Ik werk zelf in Nederland en heb van nabij de problemen met het imigratiebeleid kunnen meemaken.
De meeste buitenlandse kenniswerkers (althans toch die ik ontmoet heb) halen helemaal hun neus niet op voor Nederland. Verre van, de Nederlandse reputatie lijkt zeer goed te zijn. Het probleem situeert zich echter ergens anders, namelijk dat door het immigratiebeleid van Verdonk het hen zeer moeilijk gemaakt wordt om over te komen. De wachttijden zijn enorm, garanties worden niet gegeven en informatie over de status van hun aanvraag wordt ook niet vrijgegeven. Uiteindelijk, na maandenlang wachten zonder inkomen, halen ze dan hun neus op, niet voor Nederland, maar voor het immigratiebeleid zelf.
Persoonlijk ken ik een vrij jonge Amerikaan met een zeer uitgebreide kennis over (information) security. Hij heeft een jaar en een half geleden een job aanbieding gekregen in Nederland als security consultant (enorm veel mensen te kort trouwens) maar heeft dit moeten opgeven omdat hij niet in Nederland geraakte en na maandenlang wachten door zijn spaarcenten zat.
Van de vermeende islamisering van de Nederlandse maatschappij hebben de Amerikanen althans niet zo veel angst. De meeste die hier komen (vooral uit de regio Chicago/Detroit/...) vinden het juist merkwaardig hoe de situatie met allochtonen hier juist zo gelijkaardig is met de situatie met de "black community" in de US.
Same play, different actors.