Citaat:
Laten doen? Wie zegt dat men hem had laten doen? Wie zegt dat in de toekomst iraq niet op andere manieren had kunnen "helpen"? Dat is door die oorlog wel ineens verleden tijd, alle mogelijk andere oplossingen zijn in één keer van tafel geveegd, door één natie eenzijdige beslissing.Ik denk dat dat toch correct verwoord is... Mag men die één natie dan niet verantwoordlijk houden voor hun eenzijdige beslissing? En wil dat zeggen dat kritiek niet meer van toepassing zou zijn?
|
Ja hem laten doen. Wat benoem je 20 jaar lang niet ingrijpen anders? Men ging wachten tot hij dood was en dan zeggen dat ze met zijn zoons een ieuwe periode ingingen? Lol.
Wie zegt dat je in de toekomst irak op een andere manier wel had kunnen helpen...ik heb hier al meermaals gevraagt op welke manier dan wel...
De enige verantwoordelijke is Saddam, het is door hem dat men heeft ingegrepen. Geef dus kritiek op Saddam voor alles en geef kritiek op amerika dat ze sommige dingen beter hadden kunnen doen, hoewel er geen manier is om terrorisme tegen te gaan.
Citaat:
Idd, terrorisme is een bedreiging voor iedereen, is het dan niet normaal dat men ook gezamelijk naar de meest geschikte oplossing zoekt ipv op z'n eentje een oorlog te beginnen 'omdat men het kan'?
|
Men heeft tijd genoeg gehad om iets te doen.
Citaat:
Mag amerika besluiten, er is een poging tot terroristische aanslag geweest in belgie, het is ook een bedreiging voor ons. Belgie kan niet instaan voor zijn eigen veiligheid, door het federale model kan je dat geen democratie meer noemen, we moeten ginds de boel overnemen en orde op zaken stellen?
|
Euhm, Belgie staat in voor zijn veiligheid en indien een Saddam like leider aan de macht was...kzou niet lang willen wachten op amerika voor ze hem verwijderen. Als hierna mijn buurman beslist mijn familie op te blazen is dat de schuld van mijn buurman en niet de amerikanen.