Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro
Ik vind dat het koppel geen ongelijk heeft.Als zij willen dat ze iemand anders willen dan is dat hun goed recht,zo simpel is dat.
Ik heb helemaal niets tegen congolese mensen maar ook bij mij zou het een vlaamse persoon moeten zijn die mijn trouw doet.
Heeft niets met racisme bij mij te maken.
Als ik naar de winkel ga dan ben ik ook al bediend geweest door mensen van een andere afkomst maar trouwen wil ik door iemand van mijn stand.
|
Aangaande de openbare dienst, vrees ik dat uw keuzevrijheid vrij beperkt is en ook zal blijven. Stel u voor dat men dit zou toelaten: ik wil als man niet voor een vrouwelijke rechter verschijnen, ik wil enkel autochtone Belgen die mijn vuilnis komen ophalen, ik accepteer geen dagvaardingen van deurwaarders met een kleurtje, enkel politiemensen van mijn eigen 'stand' mogen mij een boete uitschrijven enz...
Wat is trouwens die eigen 'stand' ? Vooreerst ben ik alvast geen al te grote voorstander van de opdeling in standen maar waarop baseert u zich dan om deze schepen van een andere 'stand' te noemen ? Laten we ervan uitgaan dat stand bepaald wordt door zaken als status, rijkdom en macht, bedoelt u dan dat u enkel wil trouwen voor iemand met dezelfde status, rijkdom en macht als uzelf of gaat u nog verder en stelt u dat mensen, louter en alleen omwille van hun huidskleur, zich sowieso steeds binnen een (wellicht lagere) verschillende 'stand' bevinden ?
Citaat:
Ik denk zelfs dat zeer vele moslims die trouwen zich laten trouwen door iemand van hen,dan hoor ik niets over racisme of dicriminatie?
Toch opvallend weeral.
|
Dus moest een moslimkoppel stellen dat ze niet voor een autochtone Belg doch enkel voor een moslimschepen wensen te trouwen, dan zou dat perfect moeten kunnen volgens u daar iedereen vrij mag kiezen en liefst iemand van de eigen 'stand' kiest.
Citaat:
|
Jantje;dat allochtonen of zeg maar vooral moslims hier meer en meer de baas komen spelen is een feit.Je moet maar eens zien toen die relllen er waren in borgerhout,die rellen mee die cartoons enz...De flikken mochten niets doen ondanks dat krapuul mensen hun winkels en wagens en dergelijke meer zaten te vernielen tot wanneer vlamingen zoiets eens doen,dan gaan ze er vollen bak in vliegen mee den matrak in de hand en pepperspray en zoveel en zo hard mogelijk aanvallen.
|
Ik begrijp niet wat die moslims hier nu weer bij komen zoeken. In sé hebt u wel een punt aangaande politie en rellen in die mate dat hoe gevaarlijker en onstuimiger een groep handelt, hoe groter de weerwil gaat zijn om hiertegen op te treden om nog verdere uitlokking en escalatie te vermijden.
Maar vraag mij wederom af wat sommige moslims die aantonen zich op geen enkel vlak wensen te integreren, te maken hebben met een rasechte Belg dewelke toevallig een ander kleurtje heeft.