Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percept
Door te zorgen dat er geen redenen meer zullen zijn (of toch sterk minderen) om te frauderen. De uitleg over hoe hij dat wil doen laat ik aan J-M over ...
|
Bij de start van paars I & II sluiten SPa/SP en MR/VLD een pact.
Als jullie niet te hard de fiscale fraude aanpakken dan pakken wij niet te hard de sociale fraude aan , het zijn ten slotte toch onze kiezers.
Ja, dat doen we!
Bij paars I , geld opzijleggen voor later ? Wat een billenkletser .Het geld stroomt binnen, de rente op de de reuzenschuld zakt, de economie piekt, neen, jongen, we geven nog veel meer uit "ALLES IS GRATIS !"
Didier Reynders zorgt dat aan de top van financiën zijn partijvrienden komen om de boel wat te saboteren. Naar het schijnt is financiën een CVP-bastion, die laten de boel ook sputteren.
Onzen Didier trekt er zich niks van aan want hij kan onze Guy naar huis sturen als hij te moeilijk doet.
Tja, dan kunnen we alleen loon/ en weddetrekkenden en ambtenaren personenbelasting laten betalen.
Tja, we moeten toch iets (strijd tegen fiscale fraude) doen, laat maar een paar telefoonwinkels sluiten, zijn toch vreemdelingen, misschien nog wat illegalen oppakken.
Maar we hebben toch een ferm toetje voor die hardwerkende en mega-betalende vlaming:zij/hij mag op pensioen op 50 �* 55, dan mogen ze op hun Gazelle rondtoeren, Duveltje drinken,...iedereen kontent.
Jezus, het feest is uit , NOËL, wat moet ik doen ?
Guyke, kom eens uit de hoek, wat hebt ge mispeuterd ?
Euh, euh, ge kunt niet meer zo vroeg op pensioen, ik heb niks voor u opzij gelegd.
Jamaar , wij hebben toch bangelijk veel lasten betaald ??
En d'er is nog iets....wat dan....uw pensioen op latere leeftijd is eigenlijk niet zo hoog, wij hebben niks opzij gelegd.
Maar ik ga mij beteren, ge krijgt vanaf 1 december 2006 een jobkorting , juist voor de verkiezingen van ongeveer € 20/maand en onze vlaamse Dirk Van Mechelen gaat vanaf het jaar stillekes een jobkorting geven van zomaar even € 200 per jaar.
We moeten toch iets kunnen zeggen voor de verkiezing.
En we doen nog efkens onze ogen dicht bij de VW-afslanking, zo juist voor de verkiezing.
Goed hé, nu ga je toch op mij stemmen , ik heb het toch goe gedaan ?
Tot zover ons verhaaltje, u hebt het begrepen, belastingbetaler,u bent gefopt.
Oplossingen ?
Het zou een mix moeten worden:
-zelfstandigen/bedrijven zullen een "eerlijk" deel belasting dienen te betalen
-uitkeringtrekkers moeten begrijpen (min weduwen / gehandicapten/zieken) dat de bomen niet tot in de hemel groeien en dat er een wezelijk verschil moet zijn tussen minimumloon en uitkering en dat wie gezond van oren en poten is , gaat werken.
-de staat moet begrijpen dat ze veel te vet is geworden en sterk moet uitdunnen
Op al deze vragen zal JM u antwoord geven maar zijn programma gaat alvast deze richting uit.