Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
wie benadeelt wordt is het slachtoffer ! in dit geval Wouter Van Bellingen ... jij draait schuldige en slachtoffer om volgens mij.
|
Maar nee Anna.
Stel, ik wil trouwen en ga naar het stadhuis de nodige trammelant in orde maken.
Het personeelslid dat dit moet doen staat me niet aan, en ik besluit om toch maar niet te trouwen.
Is dat personeelslid dan een slachtoffer?
uw vermoeden dat de drie huwelijksonwillige koppeltjes geen aboriginals maar allochtonen zouden zijn, lijkt me vergezocht. In dat geval gaat Willockx af als een gieter! Zulke informatie zal hij toch wel eerst checken zeker?
Maar ik blijf erbij: alhoewel de koppels dus uit racistische overwegingen zouden kunnen besloten hebben om af te zien van hun huwelijk: de enigen die daar last van hebben zijn toch zijzelf?
Allez: ik heb honger en wil op restaurant. Ha nee zeg! een groene kelner, hier eet ik niet.
Wie heeft blijft met zijn honger zitten, denk je?
Anderzijds blijf ik Matthias Storme ondersteunen in zijn pleidooi voor het persoonlijk recht om te kunnen discrimineren.
Dit feitje toont dit voor mij nogmaals duidelijk aan.
Of gaan ze nu achtereen in Sint Niklaas mensen gaan VERPLICHTEN om te trouwen ook al WEIGEREN ze dat?????
Overigens heb ik zo'n flauw vermoeden dat ik die Wouter ooit eens "racistisch" heb bejegend op het station in Sint Niklaas. Hij had het niet door maar zijn vrouw bliksemde me bijna dood. Nochtans had ik gewoonweg last van acclimatisatie:
Na een twee wekend durend verlof in een Egypte waarbij ik mijn eigen valiezen nooit heb moeten aanraken (de ene "porter" volgde de andere op en de bagage werd telkens in de kamer afgezet), kwam ik dus nog een beetje "egyptisch" aan in Station Sint Niklaas.
Ik zie op het perron dus een zwarte mijnheer en tussen de benen van de omstaanders wieltjes van een karretje aan zijn voeten.
Ikke dus: "porter, porter!"...... toen bleek dat het karretje een buggy was met een schattig boeleke erin!
Was ineens geacclimatiseerd en kon dus mijn eigen bagage dragen!