Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2007, 13:42   #139
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE Bekijk bericht
Het wordt, naar ik meen, hoog tijd dat onze dames en heren politici vanuit hun ivorentorens afdalen en hun oor te luisteren leggen bij jan modaal en tegemoet komt aan de verzuchtingen van héél wat Vlaamse kiezers die momenteel worden uitgesloten door een cordon-sanitaire.
Ik neem aan dat jan modaal ook andere verzuchtingen heeft dan de breekpunten van het VB. Mag ik dan ook aannemen dat het VB ervoor kiest om jan modaal straal te negeren, door geen verantwoordelijkheid te willen opnemen voor het beleid als niet voldoet aan de breekpunten van de top?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE Bekijk bericht
Mag ik er trouwens op wijzen dat het Vlaams Belang in de federale praatbarak de enige partij was die voor de invoering van een volksraadpleging was toen er moest gestemd worden voor de Europese Grondwet. Dat in contrast met VLD, Spirit en N-VA die hoewel ze hiervan voorstander waren, het voorstel tot volksraadpleging afschoten. Of de democratie daar mee gediend is, is nog een andere vraag!
Mag ik vragen of u er garant kunt voor staan, dat dat referendum ook over de inhoud van die grondwet zou gegaan hebben, en dat het VB hier strikt inhoudelijk zou over geargumenteerd hebben? Sorry, maar ik kan niet aannemen dat een partij die zich focust op dit lapje wereld dat vlaanderen noemt, dit referendum niet zou ge(mis)bruiken om andere zaken te regelen dan dit verdrag, dat tropuws grosso modo veel beter is dan de huidige verdragen die nog steeds van kracht zijn. Verkeerdelijk wordt wel eens beweerd dat het van geen verdrag naar een verdrag zou gaan. Alle oude en verouderde regels blijven ondertussen van kracht.

Mag ik u ook wijzen op het gevaar van referenda. Een referendum over het vervbieden van veroordeelde partijen en hun gedachtengoed zou wel eens slecht kunnen aflopen voor het VB
spherelike is offline   Met citaat antwoorden