Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva
Werkloos zijn wordt door de mensen niet als plezant ervaren. Het zijn de werkenden die niet gelukkig zijn in hun job, en zich overbevraagd voelen, die jaloers zijn op de werklozen, en de werkloosheid als de hemel aanzien.
|
Enkel qua (nu ja) "vrije tijd" misschien. Voor de rest zie ik geen énkel voordeel.
Citaat:
De werklozen zelf ondervinden dagelijks dat ze op het randje van de hel leven. Langdurig werklozen worden dan ook heel vaak depressief, en worden ook gemakkelijker ziek. Hun weerstand tegen infecties neemt af, hun mentale weerbaarheid neemt af, door het gemis aan structuur in hun leven krijgen ze met heel wat problemen af te rekenen.
|
Daar kan ik inkomen. Vooral als het mensen betreft die sowieso al iets minder weerbaar als een ander in het leven staan. Het psychologisch effect van een vicieuze cirkel dat ook fysieke vormen begint aan te nemen na een tijdje.
Citaat:
De maatregel die de VLD wil invoeren kan de mensen opnieuw structuur bieden, hun weerbaarheid op mentaal en fysiek vlak opnieuw versterken, en een opstap zijn naar een nieuwe volwaardige baan.
|
Dat weet ik zo nog niet. OK, men is opnieuw even bézig, maar het feit dat ze er niet méér uitkering voor zullen trekken dan nu het geval is, doet moreel gezien niet veel deugd denk ik. Tenzij het voor een héél korte termijn is en er effectief snel resultaten geboekt worden in de vorm van een (reële en aanvaardbare) werkaanbieding.