Citaat:
In een mededeling stelt Samanli die bij de jongste verkiezingen als enige verkozen werd voor het kartel Groen!-sp.a en in de oppositie zetelt dat hij niets persoonlijk heeft tegen de twee raadsleden van het Vlaams Belang.
"Ik kan echter de logica niet begrijpen om twee fracties die rechtlijnig tegenover mekaar staan wat betreft levenshouding en maatschappelijk engagement broederlijk naast elkaar te laten zitten", aldus Samanli.
|
Hij heeft niets persoonlijk tegen hen, maar toch wil hij niet naast hen zitten uit principe. Kleinzielige reactie van iemand die er dus niet is voor 15% van de kiezers van zijn gemeente. Hij is verkozen om te zetelen? Wel, dan vind ik dat hij maar professioneel genoeg moet zijn om dit opzij te zetten. Ter illustratie: eén van mijn collega's op mijn werk is een Franstalige Randbewoner die in oktober jongstleden voor de UF gestemd heeft. Moet ik die dan ook beginnen boycotten en eisen dat er iemand anders naast mij komt zitten, gezien mijn persoonlijke afkeer voor deze partij?