Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2007, 15:25   #74
Rob LMR
Burger

Rob LMR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafale Bekijk bericht
Hmm..... mijn eerste stapjes hier .

Leuk artikel from Downunder : http://www.predictweather.com/global_warming/index.asp

Genoeg om zeer zeer kritisch te blijven........en om op iemand te stemmen die niet meeblaat met de kudde .

En C2C te vragen.... of hij bereid is...om zijn groene stroom aan de ware kostprijs te betalen.....en zijn vakantiebudget erbij in te schieten ??
Zeer interessant en nuchter opgesteld.

CO2 wordt er met zeer logische argumenten de das om gedaan. Zelfs Methaan.

CO2 is namelijk een stuk zwaarder dan zowel O2 als H2O. (Bij gassen is de zwaarte van de molecule bepaald door het gewicht van de som van de atomen als ik het me goed herinner, H is licht maar C en O zijn een stuk zwaarder). Het is dus inderdaad zeer logisch dat CO2 'op de grond ligt', en dus niet veel kan meedoen aan het broeikaseffect. CO2 is ook in zeer lage concentraties in de lucht. H2O is lichter dan zowel O2 als N2 en heeft dus meer de neiging om hoog mee te spelen. Maar bij een te sterke afkoeling hoog in de lucht komt dat terug naar beneden, gelukkig, anders zou het klimaat hier pas echt warm zijn.

Het veel lichtere methaan dan (CH4). Er is momenteel minder methaan in de lucht dan vroeger. Als we schrik hebben dat momenteel koeien methaan scheten, dan zal dat vroeger ook zo zijn geweest met bijvoorbeeld de Mammoet, en die is uitgestorven samen met veel andere grote zoogdieren. De methaanproductie is dus door de mens gedaald.
Verder blijft methaan niet in de lucht. Er zijn continu een grote hoeveelheid ontladingen op de hoge hoogtes van onze atmosfeer, waardoor de methaan verbrandt. Zodat we niet zoveel schrik moeten hebben, zelfs als de methaanproductie toeneemt.

Ik vraag me af hoe deze eenvoudige basisfysica te rijmen valt met wetenschappers die eerlijk onderzoek doen naar de klimaatsopwarming.
Rob LMR is offline