Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2007, 16:31   #172
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Beste Yahya,

Allereerste bedankt voor je heldere antwoord over mijn vraag ivm het reciteren van de Koran (in een andere thread geloof ik). Graag had ik je echter nog willen vragen wat juist de bedoeling is van dit reciteren. Probeert men een soort van trance te bereiken (a la AUM bij de Hindoes), is het een manier om te mediteren over de juiste betekenis van de woorden (zoals bij Joden) of heeft het een geheel andere functie (of misschien een combinatie)?

Verder had ik je graag willen vragen hoe je zelf (of de moslim gemeenschap waar jij deel van uitmaakt in het algemeen) naar het Soefisme kijkt? Is deze traditie ook actief in Vlaanderen en hoe wijdverspreid is ze juist?
Beste Visjnu,
Graag gedaan.
De bedoeling is de recitatie juist reciteren, de alfabeten en woorden ook juist uitspreken zoals de profeet Muhammed (saw) dat gedaan heeft.
vb:
Ya ayyuha (Oh! Those who..) wordt gewoon geschreven Ya ayyuha maar wordt Ya.aaa.aaa Ayyuha .. uitgesproken etc ..

Soefisme is puur spiritueel, maar er zijn verschillende soorten van soefisme de gewone soefisme is een deel van de Islam.
Er is een extrimistische soefisme zoals veel bidden en niet veel aandacht aan de zaken van het leven besteden maar te veel bidden, te veel Allah gedenken etc ... zo'n soefisme ik keur die gewoon af.

0% immaterieel <-------------------------------------> 100% materieel

De islam is 50%: voor het leven en het hierenmaals, voor de ziel en lichaam, voor uw verstand en voor het hart etc..

Met vriendelijke groeten

Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 2 februari 2007 om 16:32.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden