Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikpoupaert
Tja, ofwel ben je een kristene, ofwel ben je dat niet. Als je de Bijbel niet aanvaardt, ok; maar dan ben je geen kristene. Het is het een of het ander. Er lopen zo tegenwoordig inderdaad nogal veel valse kristenen rond.
|
Nee, zo werkt het niet. Ofwel ben je een christen, of wel niet. Een christen leeft volgens de Bijbel. Tot zover zijn we het eens met elkaar. Maar het is niet zo dat je de Bijbel letterlijk moet volgen, en elke zin als een wet moet interpreteren. Als je dat doet, dan vervalt de waarde van de religie, aangezien het gaat om een verbreding van je leven, niet om een vernauwing. Valse christenen bestaan dan ook niet echt. Het zijn christenen, of het zijn er geen. Christenen die homo's aanvaarden zijn ook christenen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikpoupaert
De moslims interpreteren de Koran vandaag de dag nog altijd letterlijk. Wat staat er dan in de Koran, dat er moet worden aangepast? Men wil in het Westen absoluut dingen goedpraten die flagrant in strijd zijn met de Bijbel/Koran. De moslims hebben gelijk: neen daartegen.
|
Hier ga je weer in de fout. "De moslims" interpreteren de Koran niet letterlijk. Zoals al gezegd, zouden ze dan massaal kleine kinderen moeten huwen. Er staat natuurlijk niet in de Koran: Dit is mijn Woord, pas het aan zoveel je wilt. Er staat Dit is mijn Woord. Punt. Ik maak helemaal geen waardeuitspraken.