Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2007, 16:53   #925
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De ambtenaar van de burgerlijke stand in het VRT-nieuws.
En dat moet een betrouwbaar getuige in een betrouwbaar medium voorstellen?

Citaat:
Ik heb vooralsnog geen reden om er aan te twijfelen.
Doorgaans zeggen we: laten we niet oordelen voor de feiten degelijk onderzocht zijn. Eén getuige kan beweren wat hij wil. Ik vind het wat vreemd dat een oordeel hier wel kan op basis van één losse getuigenis.

Citaat:
Ze worden niet vervolgd. Racisme an sich is immers niet strafbaar. Van een vonnis is dan ook geen sprake.
Wie spreekt hier over een vonnis? Een onderzoek, suggereerde ik. Feiten onderzoeken, alle partijen horen, eventueel getuigen zoeken, evenwichtige balans opmaken, kortom een degelijk onderzoek. Iets waarzonder elk oordeel futiel is, weet je nog?

Citaat:
En ik vind het weigeren te trouwen omwille van de huidskleur een duidelijke vorm van racisme, ja.
Dat dat weigeren een vorm van racisme is, daar twijfelen hier maar weinigen aan. Daar gaat het dus niet over, maar doen alsof het daar wel over gaat blijkt wel handig om het niet over je los-zand-bewijsvoering te moeten hebben.

Kan je aantonen dat de huidskleur van de schepen idd de doorslaggevende reden voor de weigering was? Of kan je dat niet?

Laatst gewijzigd door baarle : 3 februari 2007 om 16:56.
baarle is offline   Met citaat antwoorden