Los bericht bekijken
Oud 12 november 2003, 17:29   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

ik weet dat cross-forumposten niet echt tot de netiquette behoort, maar omdat je er zelf over begon, toch een antwoord van een lieftallige Nederlandse allochtonenknuffelaarster op www.maroc.nl:

http://213.247.44.2/nieuws/forums/sh...threadid=77336

Citaat:
De regels voor buikdanseressen zijn altijd al streng geweest in Egypte. Er was altijd een vakbond die vergunningen afgaf aan danseressen nadat ze een test hadden afgelegd.
Als ik nu lees dat buitenlandse danseressen zich aan die regels onttrokken, dan vind ik het niet meer dan terecht dat zij nu worden aangepakt.

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is "buik"dans een kunst die niet door zomaar elk buitenlands huppeltrutje wordt beheerst en begrepen. (uitzonderingen daar gelaten)

Dat gedoe met miniscule kostuums was zoiezo eem westerse uitvinding die helemaal niets toevoegde aan de dans. Integendeel het haalde de aandacht van de dans zelf af.
Eeuwenlang is er gedanst in volledig bedekkende kleding met alleen een accent op de heupen met een sjaal o.i.d.

Buikdans is een uitdrukking van de emoties die door de muziek worden opgewekt. De danseres vertolkt deze emoties voor het publiek, dat zelf niet kan/mag dansen. Deze dans heeft niet meer met erotiek te maken dan welke andere dansvorm dan ook.

De huidige buikdanseressen, met blote buik en benen en halfblote borsten, zijn alleen maar een vervulling van westerse fantasieen over de vermeende wulpse oosterse vrouw.

Ik vind het dus een prima maatregel, als het betekent dat de echte Egyptische dans daarmee beschermd wordt.
Volgens haar zijn maatregelen tot behoudt van "eigen cultuur" in EGYPTE volkomen terecht!
Ik vraag me af of zo ook een lans zou breken voor het behoud van het Vlaamse Vaandelzwaaien! (inclusief het VERBOD om nieuwe Belgen aan deze sport te laten deelnemen!)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden