Los bericht bekijken
Oud 12 november 2003, 18:40   #5
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Wie beweert dat buikdansen alleen maar het "overbrengen van emoties" is begaat een grote blunder (om het maar zacht en vriendelijk uit te drukken, ik had evengoed kunnen schrijven "is een domme achterlijke trut" maar ik ga dat niet doen denk ik).

Buikdansen zoals ze nu is werd onder andere ontwikkeld door haremdames die door wulpse bewegingen hun heer moesten zien te prikkelen om zijn jongeheer tot prestatie aan te porren. Het is een bij uitstek erotische dans. Zonder er doekjes om te winden.

Dat dames "uit het Midden-Oosten" diezelfde danstechniek hebben overgenomen wegens leuk voor de heer echtgenoot en dat het eigenlijk voor de danseressen zelf een verdomd sensuele (kan er over meespreken, ben eens te gast geweest op een Marrokaanse bruiloft en we moèsten meedansen, vrouwen onder mekaar, heerlijk) lekkere manier van bewegen is, hoeft geen betoog. Maar het gaan zitten verpreutsen... kom nou... een buikdanseres danst seks. Zo simpel is dat.

Eigenlijk zijn de meeste dansstijlen een vorm van voorspel, uitnodiging of seksuele/sensuele prikkeling. Ik vond het standpunt van mijn stiefvader zaliger een hele goeie, toen men hem vroeg waarom hij op familiefeestjes nooit danste: "Als ik met een vrouw dans dan ben ik bezig haar op te vrijen. Het is een belangrijk deel van het voorspel en daarom dans ik alleen met mijn vrouw. En moeten we daarna maken dat we naar huis gaan anders loopt de zaak uit de hand."