Discussie: Irak
Los bericht bekijken
Oud 4 februari 2007, 14:55   #128
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
In de hoorzitting van de nieuwe bevelhebber gen.Petraeus wordt uitgebreid ingegaan op de kwaliteit van de iraakse troepen en wat men van plan is in bagdad te doen.Klopt helemaal niet met wat gij zegt.
Het klopt inderdaad niet met wat ik zeg omdat ik me niet baseer op de zege- en propagandabulletins van een oorlogvoerende partij. Ik baseer me voor mijn analyse op diverse media die ter plaatse hun licht opsteken, die briefings aflopen, die naar de trainingen gaan kijken en die de bevelvoerende officieren interviewen en dat alles plaatsen in een historisch kader waarbij eerdere ervaringen als relevant worden beschouwd.

Ik geloof niet in propaganda, in tegenstelling tot u.

Citaat:
Tijdens een briefing waarschuwden Britse officieren de Britse Minister van Buitenlandse Zaken Des Browne dat het precedent en de vooruitzichten niet al te best zijn.
Citaat:
Kolonel Stephen Kilpatrick zei dat hetzelfde batallion ook vorig jaar gevraagd was om tussen te komen in Bagdhad en dat ze bij die gelegenheid muitten.
Citaat:
Eén van de problemen is het feit dat alle soldaten deel uitmaken van stammen en familieverbanden en niet willen optreden buiten hun eigen gebied.
Citaat:
Dezelfde problemen bestaan nog steeds en het lijkt erop dat ze ook nu voor dezelfde bezorgdheid zorgen en dat het moeilijk zou kunnen worden om de troepen naar de hoofdstad te krijgen.

Luitenant Kolonel John Stroud, staffchef voor de trainingen, zei "We moeten ons best doen ervoor te zorgen dat ze wel effectief op de bussen stappen. Ik denk dat we wel een troepenmacht naar Bagdhad zullen kunnen sturen; de grote ervan, valt nog te bezien."

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 4 februari 2007 om 14:57.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden