Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood
Als een soldaat een hoop infanteristen afschiet met een machinegeweer dan is dat beawust;gij moogt daarover fantaseren wat gij wilt.Mij moogt ge in ieder geval rekenen bij degenen die de vijand met plezier zouden neerleggen.In het leger hadden ze schrik van mij;ik richtte mijn wapen graag op mensen ,met scherpe munitie op het wapen. 
|

gdvrrrdmme zo een kltzk zou het in ons peleton niet lang uitgehouden hebben(we hadden geen sergeant nodig om idioten te kalmeren)
De quote van 99% van de soldaten schiet er bewust naast is bijna juist,er wordt van uit gegaan dat hoogstens 5% van de soldaten echt,bewust mensen opzoekt en doodt,30% "maakt wat lawaai",en het tussenliggend gedeelte,het grootste gedeelte dus, probeert zich vooral nuttig te maken (vechten indien het echt moet,ofwel gewonde makkers helpen,of sleuren met dingen,....)
Het heeft niks met "lafheid" te maken,net als de meeste andere zoogdieren zit bij ons nog steeds een diepe afkeer "ingebouwd" om "zomaar" mede-soortgenoten af te maken.....
Machinegeweerschutters in WO1 waren inderdaad "een speciaal soort mensen",en inderdaad,ze vertegenwoordigden geen 5% van het totaal aantal militairen......