Los bericht bekijken
Oud 5 februari 2007, 11:52   #27
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Welke onzin. Dit komt allemaal uit rapporten van legitieme mensenrechtenorganisaties als Human Rights Watch en het Israelische B'Tselem.
Human Rights Watch dat een groot deel van palestijnen op de loonrol staan heeft in die gebieden? Ach ja echt neutraal.

laat maar eens wat voorbeelden zijn van deze voorvallen waar je het over hebt.

Citaat:
Wat een vooroordelen, zeg...

Wie zegt dat ik Israel haat? Ik ben het gewoon niet eens met de manier waarop die staat is opgericht, de manier waarop ze sinds haar oprichting wordt gerund en de manier waarom haar misdaden worden verdoezeld, goedgepraat en gesponsord.
Ik zeg dat je israel haat, en dat is voor iedereen duidelijk hoor, doe dus niet verontwaardigd.

Citaat:
Ik heb geen principieel probleem tegen een Joodse staat, integendeel zelfs. Ik ben voorstander van het zelfbeschikkingsrecht voor alle volkeren, maar niet op basis van geweld, onderdrukking en andere misdadige technieken.
Wel dan kan ik je zeggen dat israel dat niet is. Indien je hun geschiedenis eens deftig bestudeerd zal je dat zien.

Citaat:
Dat zijn zionistische fabeltjes die door Norman Finkelstein met weinig moeite onderuitgehaald zijn.
nee dat zijn feiten. Feit is dat er meer dan een miljoen arabieren in israel wonen, feit is dat de arabieren in west bank en gaza van de SNELST groeiende bevolkingsgroep ter wereld is. Feit is dat arabieren in israel vand e rijkste arabieren ter wereld zijn, feit is dat toen west bank en gaza onder israelsch gezag kwam er een 15 jaar lange economische boom was. had die niet onderbroken geweest was door een opstand was west bank en gaza van de rijkste arabische streken geweest nu.

Feiten zijn dit.

Citaat:
Er zijn clausules in de Israelische wet die het mogelijk maken dit verbod te ontwijken, dacht ik.
hangt er natuurlijk vanaf wat je verstaat onder martelen.

Citaat:
Hoe dan ook gebeurt het vandaag nog steeds, legaal of niet. Die wet is er trouwens pas gekomen na jarenlange folterpraktijken en onbeperkt vasthouden.
Ja en? De britten deden net hetzelfde, ga je nu het VK aanklagen dat ze dat ooit gedaan hebben? Belgie heeft trouwens nog erger gedaan in zijn geschiedenis ...

Het is de vraag of het nu nog gebeurd en dat antwoord is nee.

Citaat:
Nogmaals, beide gevallen zijn beschreven in rapporten van mensenrechtenorganisaties!
Bron?

Citaat:
Je reinste onzin.
nee feiten

Citaat:
De zionistische propagandisten zullen dat zeker beweren, maar ik had graag eens bewijzen daarvoor gezien. De redactie van het linkse Knack - toch niet bepaald een prutsblaadje - spreken alleszins vol lof over Finkelstein's werken. Zij hebben dan ook de vertaling van zijn laatste boek gesponsord.
Ik herhaal, de autheurs van boeken waarop Finkelstein zijn boek baseerd zeggen zelf dat hij hun teksten uit context trekt, sorry hoor als je eigen bronnen je al tegenspreken ...

Ik zeg niet dat finkelstein compleet geen gelijk heeft er staan goede en ware dingen in zijn boeken maar hij gaat veel te ver in zijn aanklachten zonder ze te bewijzen met als gevolg dat zijn hele boek onbetrouwbaar is. Je weet gewoonweg niet wat de man zelf verzonnen heeft en wat hij effectief kan bewijzen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline