Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Zoals ik elders zei: zij die hun kat gestuurd hebben, hebben ongelijk. 't is zelfs voor de eerste keer in mijn leven dat ik een partijlidkaart heb gekocht. Vaarwel maagdelijke onschuld...
Wat me wel sterk opviel: dankzij de ambras met UAG is het een overwegend Vlaamse zaak geworden. De Belgische vloek slaat toe...  In Wallonië gaat er nu een CAP én een UAG werken. Ik vraag me af hoe dat gaat aflopen.
|
bwa, zoals solidarnosc reeds zei, de verhouding vlamingen en walen was vergelijkbaar met 28/10. Tis moeilijk om er een cijfer op te plakken, maar ik denk dat ik er niet ver naast door te zeggen dat minstens 1 op 3 Franstalig was. Het probleem ligt niet zozeer bij de breuk met UAG (Qua aanhangers is de CAP in Wallonië minstens even sterk dan UAG), maar bij het feit dat er langs franstalige kant niet echt boegbeelden zijn (waardoor het initiatief minder bekend is dan in Vlaanderen) en dat de degeneratie van van de sociaal-democratie nog niet zo ver gevorderd is (al is er geen fundamenteel verschil). Soit, door de manier waarop UAG te werk ging dreigden we belangrijke gasten als Gustave Dache te verliezen, dat probleem is nu van de baan. Immers, we zijn het er allemaal over eens dat er een links vacuüm is, maar door er zomaar in te springen zal het niet opgevuld geraken. Een correcte analyse, oriëntatie en werkwijze zijn noodzakelijke voorwaarden, en op dat vlak liggen de kaarten nu beter dan op 28/10.