Los bericht bekijken
Oud 5 februari 2007, 15:34   #16
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Over Work first:

Wat is zonder goede reden onvoeldoende medewerking verlenen? Wie bepaald dat eigenlijk? Er kunnen redenen in overvloed zijn die ervoor zorgen dat een jongere tijdelijk slecht funcitoneerd, niet uit onwil maar uit onmacht. De uitkering volledig stopzetten??? Wat betekend dat in de praktijk? Is het niet zo dat iedereen recht heeft op een menswaardig bestaan of is het al zover gekomen dat wie niet hard genoeg werkt, wie economisch nutteloos is de doodstraf verdiend heet?

Art. 23 van de Grondwet:

Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden.
Dit recht omvat inzonderheid het recht op een behoorlijke huisvesting.

Artikel 23 van de mensenrechten:

1-Een ieder heeft recht op arbeid, op vrije keuze van beroep, op rechtmatige en gunstige arbeidsvoorwaarden en op bescherming tegen werkloosheid.
2-Een ieder, zonder enige achterstelling, heeft recht op gelijk loon voor gelijke arbeid.
3-Een ieder, die arbeid verricht, heeft recht op een rechtvaardige en gunstige beloning, welke hem en zijn gezin een menswaardig bestaan verzekert, welke beloning zo nodig met andere middelen van sociale bescherming zal worden aangevuld.
Als ik Chinees gestudeerd heb maar niemand in mijn dorp heeft daar echt nood aan heb ik dan het recht te eisen dat de staat mij blijft onderhouden of moet ik zelf een alternatief zoeken en eventueel bereid zijn te verhuizen om het beroep van mijn keuze wel te kunnen uitoefenen ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 5 februari 2007 om 15:35.
labyrinth is offline