Los bericht bekijken
Oud 5 februari 2007, 15:41   #10
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Als dit waar is, dan moet er dus een inherente contradictie zitten in atheisme. En gij weet die, uiteraard, wel, laat maar komen. Ik ben benieuwd.

Integendeel, ik heb nog niemand hier zien beweren dat God het universum creeerde zonder contradictorisch te zijn, aangezien "universum" alles betekend en dus zeker en vast ook God omvat. Heeft God dan zichzelf gemaakt ? Zo niet wie heeft dan God gemaakt ?

Vertel eens.

Het logische antwoord hierop is dat er niet zoiets bestaat als het begin van de tijd. Dat is een situatie die perfect modelleerbaar is, zoals bijvoorbeeld Einstein's relativiteitstheorie doet. Die zegt dat er geen begin is, en dat er ook geen einde zal zijn. Gecombineerd met observaties om de kromming van de tijd in te vullen, die triviaal simpel door iedereen kunnen gedaan worden, zegt de theorie dat er geen creatie was.

Wat jij hier verteld is zeer onwetenschappelijk : het is veel te afhankelijk van je eigen observatie, die, zoals je zelf zegt, inherent onzeker en misleidend is. Als een God bestaat, dan is die "positief observeerbaar", dat is de basiswet van de wetenschap. Dat betekend dat er een actie is die ik door een apparaat kan laten ondernemen, die zorgt dat God reageert, en dat er een kiekje van genomen wordt. Publicatie van zo'n actie zou onmiddellijk de hele wetenschappelijke wereld achter God zetten. Echter, in meer dan 4000 jaar is nooit zoiets gegeven. Heb jij serieus de arrogantie te beweren dat jij dat wel kan ?
Uiteraard heeft hij deze pretentie.
Zolang het niet bewezen is moeten we maar geloven in iets zegt hij.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden