Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob LMR
@Jules,
Uw grafiek is interessant, toch een vraagje:
De earth therma radiation out, waar is dat gemeten? Buiten de aarde of binnen de aarde? Want als het buiten de aarde is gemeten, bewijst dit net dat CO2 een zeer zwak gas is, want er wordt net zeer veel doorgelaten op de frequenties waarbinnen enkel CO2 actief is.
Als we goed kijken is H2O trouwens nog steeds minstens 40% actief op de plaatsen waar CO2 actief is. Dat verklaard dus nog steeds niet hoedat 0.04% CO2 de helft broeikaswerking heeft van de H2O (dat tot 7% in de lucht zit, dus een gemiddelde van misschien 1%, 25 maal meer dan CO2, en H2O blijft een veel sterker gas).
In de waarnemingen zijn er trouwens elementen die ook die CO2-onafhankelijkheid suggereren:
- Sattelietmetingen die de globale aardtemperatuur opmeten spreken maar van een zeer kleine waargenomen opwarming.
- Ergens dieper op dit forum vermeld ik een geologische studie (in moerassen) die grote en snelle temperatuursevoluties melden in het verleden, gelinkt aan niet de CO2 maar de solaire activiteit. Maar u hebt daar nog niet op gereageerd.
|
Beste Rob,
het doet me zeer dat er nu nog aan de klimaatsverandering wordt getwijfeld. Ikzelf ben lang sceptisch geweest, maar het punt is gekomen om niet meer te discussieren over geloven of niet geloven maar over wat we de beste reactie is!
Er wordt zelfs nú nog teveel tijd verloren met het overtuigen van machtige sceptici dat klimaatsverandering geen fabel is maar écht aan het gebeuren is.
Ik kan u alleen aanraden het recente UNCCP rapport te lezen, ik zit zelf in de sector, en er wordt al lang niet meer gepraat of het waar is of niet maar er wordt gepraat over maatregelen! Niemand heeft er wat bij te winnen dat klimaatsverandering niet gebeurt.
groeten!