Los bericht bekijken
Oud 6 februari 2007, 10:06   #49
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Verstrepen Bekijk bericht
Ik geloof in een onafhankelijk Vlaanderen en zelfbeschikking. Hopelijk is dat duidelijk. De manier waarop we dat moeten bereiken is volgens mij economische (re)evolutie met steun van... Europa. De staat België bestaat hoe langer hoe minder, zeker als Vlaanderen blijft evolueren en ontwikkelen. Nu nog de Belgicisten naar frankrijk jagen en dan komen we er wel...

Links-flaminganten zou ik liever als bondgenoten willen zien. Uiteindelijk moet je met een onafhankelijk Vlaanderen verder met zowel links als rechts. Rechts alleen is niet realistisch..
Beste Jurgen, is het niet zo dat het VB gewoon contraproductief werkt voor de "Vlaamse zaak"? Jongeren associëren de Vlaamse symbolen onmiddellijk met extreem-rechts (danku VB) en verwerpen ze dus. Er zijn heel wat Vlamingen die een afkeer hebben gekregen voor alles wat Vlaams is, omdat het VB onze symbolen zo heeft besmeurd.

Daarenboven hebben de Franstaligen een ideaal wapen om tegen ons te gebruiken. Ook in hun pers wordt Vlaanderen afgeschilderd als racistisch, wat dan vaak wordt overgenomen door buitenlandse media.

Hoe je het ook draait of keert, het Vlaams Belang besmeurt het imago van Vlaanderen.
Zeno! is offline