Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry
Als ik nog eens ter zake mag komen...
Ik wil gewoon een opmerking maken vanuit mijn persoonlijke ervaringen. Ik ben werkgever te Brussel en heb een tiental Franstalige bedienden. Dat zijn dus Brusselaars (geen Walen!). Verder probeer ik al twee jaar Vlaamse allround medewerkers te vinden, via diverse kanalen, inclusief advertenties in job@. Maar het lijkt onmogelijk ze te vinden. Waarom niet?
Er is de irrationele afkeer voor Brussel (hoofstad van Vlaanderen  ), akkoord, maar als je zegt dat er flexibele uren moeten gewerkt worden, inclusief enkele avonden per week, dan krijgt ik geen enkele bekwame en gemotiveerde kracht over de vloer. Zeker als ze horen dat ze geen topinkomen krijgen. De weinige ernstige kandidaten zijn steeds zij die al elders werken en naar een alternatief op zoek zijn. Nooit zijn het werkloze volwassenen, niet één keer op de 15 jaar dat ik mijn zaak heb, is me dat overkomen.
Ik mag dan ook tot de conclusie komen dat werklozen inderdaad lui zijn en niet willen werken.
|
Als jij mocht kiezen tussen hard werken en bijna verhongeren, en niet werken en bijna verhongeren, wat zou je dan kiezen?
De hardwerkende Vlaming, dat is inderdaad de goedverdienende Vlaming...