Los bericht bekijken
Oud 7 februari 2007, 00:41   #133
Rob LMR
Burger

Rob LMR's schermafbeelding

Standaard

@ Groentje,

Ik reageer niet op alles maar op de dingen die ik het belangrijkste vind. Op lange postings vind ik al die 'quotes' niet meer zo handig, dan doe ik het liever zo.

Er is nog steeds niemand die me het systeem heeft kunnen uitleggen waarom CO2, dat ten eerste ongeveer 1/100 in de lucht zit t.o.v. H2O, ten tweede een zwak broeikasgas is t.o.v. H2O en ten derde een zwaar gas is en H2O een licht (waardoor CO2 op grote hoogte, daar waar het broeikaseffect meespeelt, steeds minder in de lucht zit), waarom dus die CO2 nog steeds de helft van het effect heeft als H2O? Terwijl de factor logisch gezien maximum 1/100 of eigenlijk nog veel minder zou moeten zijn. De enige, en ik zeg de enige, contra-argument van Jules die ik heb gezien, is dat CO2 op bepaalde golflengten sterker is dan H2O. Maar zelfs dan, is H2O nog steeds minimum 40% zo sterk, wat dus niet genoeg is om die 1/100 of 1/1000 te overbruggen.
(Ik heb spijtig genoeg geen precieze cijfers van H2O in de lucht, CO2 in de lucht, CO2 en H2O op grote hoogten en de respectievelijke broeikasfactoren, maar er is ook maar niets dat doet uitschijnen dat dit in elkaars grootteorde is, gezien zowat alles zeer sterk in het nadeel spreekt van CO2 behalve dan de golflengte, dat een beetje, een beetje maar, in het voordeel spreekt van CO2.)

Zolang me niemand kan uitleggen hoe het komt dat een zeer zwak gas ineens significante voordelen heeft t.o.v. een zeer sterk gas, dan begrijp ik niet hoe CO2 belangrijk kan zijn en geloof ik de theorie niet.

Dan zijn er de enige temperatuursmetingen die de volledige aardoppervlakte omvatten, namelijk sattelietmetingen, zie wikipedia (met NASA en andere referenties):
http://en.wikipedia.org/wiki/Satelli...e_measurements
Er is dus wel degelijk een opwarming van de aarde, maar die is een stuk kleiner dan de data die het IPCC gebruikt. (En om u eraan te herinneren: de data van het IPCC bevat metingen die enerzijds NIET de volledige oppervlakte van de aarde omspannen maar vooral rond steden en anderzijds moeten rekening houden met een hoop correcties en variaties van technologie, waardoor het zeer moeilijk is om hier een trend in te zien...)

Ik hoop dat ik hierbij uw belangrijkste vragen heb beantwoord...
Rob LMR is offline