Tja ,de vraag blijft.
Is het beleiden van de Islam volgens de pure en enige manier door de Koran en alle volgende boeken te volgen een probleem om te integreren in onze maatschappij?
Ik zou zo zeggen, als je effe naar de huidige semi problematiek of migranten gaat kijken, ja eigenlijk.Alhoewel de toevloed van de Ex-Oostblokkers de situatie minder duidelijk religieus tint.
Maar in praktijk ,en dat zal ik steeds herhalen.
Chinezen , Indiërs, Kongolezen etc, maken niet zo hard van hun tak als een kleine groep personen die zichzelf moslim noemen.En doen alsof ze voor de hele Moslim gemeenschap spreken.
Uit ervaring weet ik dat er gewoon verschillende stromingen zijn binnen de Islam.De ene wat gematigder dan de andere.
Probleem is ,de gematigden zie je niet in het nieuws.
Hetgeen je wel ziet is JahJah en companen, of een stel jeugdige straatschoffies.Al dan niet de boel op stelten zettende.
Dus in praktijk verknoeien enkele halve zolen het voor de grote hoop ,die stilzwijgend de hele boel zijn beloop laat.
Misschien omdat ze het goedkeuren, misschien omdat ze vinden dat het de taak is van de overheid is er iets aan te doen.Daar word ten slotte belasting voor betaald.