Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2007, 15:10   #119
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht
.
Wat krijgen we nou? Een nieuw soort negationisme? Als het een welles/nietes-diskussie wordt stop ik ermee, hoor. Het is niet omdat jij Frans kent of Yves Leterme Nederlands dat er geen taalgrens zou zijn. Ik ken ook Engels, wil dat dan zeggen dat er geen grens met Engeland is? Laat ons eerlijk blijven en als het effe kan zindelijk redeneren. Ik heb trouwens niet gezegd dat de taalgrenzen oorzaken zouden zijn van wat dan ook, ze zijn integendeel een gevolg van tegen elkaar opbotsen van volkeren: tot hier en niet verder luidt het dan. Yves Leterme is niet het produkt van twee Belgische talen, hij is een Franstalige die de taalgrens overgestoken is en zich heeft aangepast. Zoals het hoort. Opnieuw: je zet de zaken op hun kop.
Yves Leterme is de meest populaire politicus in Vlaanderen, dat is juist.
Zijn papa spreekt Frans, zijn mama Nederlands en hijzelf is het boegbeeld van de Vlaamse Christen.

Ik zie de kleine Yves al thuiskomen bij zijn hardwerkende Waals-Vlaamse ( Belgische dus ) ouders, wat eenzaam en teruggetrokken.

' Bonjour papa. Tu as aimé mamam mais tu n'aimes pas sa façon de parler.
Peut-être ne sais-tu pas apprendre le Flamand..... ou pire ne veux-tu pas.
Plus tard je deviendrai président de la Flandre et je t'enlèverai tous tes droits pour te punir de cette lacune. Je sèmerai la discorde et la pagaille parce que je suis Chrétien et Jésus a dit que nous devons aimer notre prochain comme nous-même. '

Toch mooi politiek !
labyrinth is offline