Discussie: Sluiten kazernes.
Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2007, 11:00   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Sluiten kazernes.

De oorzaken lopen uiteen, maar Defensie krijgt zijn kazernes moeilijk gesloten.

,,Negentien kazernes gaan onherroepelijk dicht.'' Die boodschap stuurden minister André Flahaut (PS) en zijn legertop in september 2001 de wereld in. Een zucht van opluchting was te horen bij de Belgische militairen: de maanden daarvoor hadden nog cijfers tot 35 kazernes gecirculeerd. Maar dankzij intens lobbywerk konden veel politici 'hun' lokale kazerne openhouden.
...
uit de Standaard 100207

De vraag die meteen bij me opkwam: men klaagt steen en been dat de gevangenissen meer dan overvol zitten... waarom kunnen enkele kazernes niet aangepast worden voor de "niet-gevaarlijke gevallen"? Die zouden meteen alle ruimte hebben, de nodige werkplaatsen, enz. En de belofte dat bij verkeerd gedrag ze meteen naar een gewone gevangenis met minder aangename voorwaarden vliegen. Meteen wat plaats voor het gevaarlijker schorremorrie die ze nu 's morgens oppakken en 's avonds weer laten lopen.
Er was trouwens enkele dagen geleden ook sprake van onze "jongeren", autochtoon en allochtoon,toch een tijdje te kunnen onderbrengen in een strenge kazerne, onder leiding van het leger, waar ze wat manieren en discipline zouden kunnen leren - kwam van minister Armand De Decker, dacht ik. En natuurlijk meteen gevolgd door opmerkingen over "kampen" en "interneringen" en weet ik veel, uit vooral linkse hoek, zoals te verwachten.

Laatst gewijzigd door andev : 10 februari 2007 om 11:13.
andev is offline   Met citaat antwoorden