Geachte,
Uw partij is eerder een voorstander van het verbod op particulier wapenbezit en ijverde al langere tijd voor een strengere wapenwet.
Als u er inderdaad tegen bent dat mensen zomaar een jachtgeweer met munitie kunnen kopen en hiermee naar hun werk kunnen gaan om hun point te duidelijk te maken, kan ik met u akkoord gaan.
Anderzijds is de manier waarop een partijgenoot van u hier tekeer gaat tegen sportschutters, wapenverzamelaars en -handelaars zo beneden alle peil, dat ik me vragen stel of het echt de bedoeling is mensen te gaan broodroven.
Bedenkt dat de nieuwe wet misschien voorkomt dat een 18 jarige op legale wijze een winkel kan binnenstappen, een wapen koopt en mensen neerschiet, maar het voorkomt niet dat deze zijn weg naar de illegale markt vindt. Het voorkomt ook niet dat 18 jarigen zich uit angst voor de groeiende criminaliteit in onze maatschappij, met messen gaan bewapenen en leeftijdsgenoten gaan doodsteken bij een dispuut.
Het enige wat ik vraag is of u zelf inziet dat de nieuwe wapenwet, die mee door uw partij gemaakt is en inmiddels door het arbitragehof grotendeels teruggefloten, eigenlijk een onuitvoerbare paniekaanval was?
Dat er hiaten in de wapenwet zaten, zoals de vrije verkoop van jachtwapens, daar ben ik het mee eens. Anderzijds vraag ik me af wanneer men eindelijk eens werk gaat maken van het zwarte milieu, dat nu een grote bloei zal kennen?
En wat is het nut van het afstraffen van legale wapenbezitters, die hun wapens enkel voor de sport gebruiken?