Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Als we de ontwikkelingslanden echt willen helpen zullen we dus een negatieve handelsbalans moeten aanvaarden en zo een deel van onze rijkdommen exporteren. Dat is de enige mogelijk voor die landen om ons bij te benen. In het andere geval vergroot de kloof alleen maar.
|
Dat is helemaal niet nodig! Gewoon overal alle protectionistische maatregelen afschaffen en de markt zijn gang laten gaan. U bent er precies nog steeds van overtuigd dat een kloof tussen arm en rijk een probleem is?
Citaat:
Ook vind ik dat het principe van het basisinkomen globaal moet ingevoerd worden.
|
Hihi, vrij grappig. (ik wou namelijk in een andere topic opwerpen dat ik het bijzonder foutief zou vinden wanneer u dit basisinkomen niet over de ganse wereld zou wensen in te voeren, omdat je anders op basis van geboorte/afkomst ongelijkheid creëert)
Citaat:
Bovendien is het logica zelf dat ieder levend wezen zijn recht heeft op bestaansmiddelen.
|
Dat is helemaal niet logisch! Als je niet 'werkt' (inspanningen levert) ga je dood, zo simpel is het! Elke dienst of elk goed dat u zich toeeigent (zonder dat u daar zelf een inspanning voor hebt geleverd of een prestatie voor in de plaats hebt gesteld) is een dienst of goed waar iemand anders een inspanning voor heeft moet leveren zonder dat hij daar iets voor in de plaats krijgt!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
|