wat het raamcontract informatica betreft: dit om niet 101 systemen in eenzelfde administratie te hebben. Er is geen minimumbestedingsdrempel dus het geld zal niet verkwist zijn.
Wat mij betreft, moet ook de oppositie in Kortrijk niet zwijgen. Als federaal oppositielid kan ik voor bepaalde vormen van oppositie veel begrip hebben. Echter, Vlaamse en federale discussies herhalen door de fractieleider van het Vlaams Belang in Kortrijk lijken me misbruik te zijn van de Kortrijkse gemeenteraadsvergadering.
Ik kan niet op alle details rond de ICT-contracten antwoorden geven, ik zal me zeker deze legislatuur verdiepen in dit thema. Het interesseert me enorm en sluit aan bij mijn federale activiteiten inzake ICT / e-government.
Ik ben tegen referenda over dergelijke zaken. Ik geloof nog in de representatieve democratie.
Luchthaven Wevelgem: we hopen dat de luchthaven gauw in het samenwerkingsakkoord tussen de federale overheid en de gewesten wordt opgenomen opdat een beveiligd luchtruim zou gegarandeerd zijn.
|