[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Als de SP.a dan zo'n vruchtbare plaats is voor marxisten om binnen te werken en het buiten de SP.a één woestijn is hoe komt het dan dat de Vonk qua leden even ver staat als 15 jaar geleden en LSP ondertussen 10 keer groter is geworden, afdelingen heeft in alle provincies, op Luxemburg na en met campagnes als Blokbuster en IV tientallen keer meer volk op de been heeft gekregen dan Vonk binnen de SP.a ooit heeft voor elkaar gekregen? Waar was de SP.a tijdens de anti-racistische strijd in de jaren 90? Waar was de SP.a tijdens de anti-globaliseringsbeweging. Waar was de SP.a in de strijd tegen het Generatiepact en IPA? Ik was er niet bij begin en midden jaren 90 maar volgens mij hebben we toen de juiste keuze gemaakt.
|
IK heb geen idee hoeveel leden er 15 jaar geleden waren, maar er zijn er odertussen weldegelijk bijgekomen. Het is trouwens 1 ding om studenten op pad te gaan sturen met een rode vlag en een ander ding om werkelijk te kunnen doorwegen op het beleid. Er zit waarheid in hetgeen dat je zegt maar zolang SP.a rood electoriaal de LSP zwaar in het stof doet bijten door daadwerkelijk aan politiek te kunnen doen (ook al is die invloed nog klein) blijf ik positief ingesteld over mijn ideen.