Politiek incorrecte Vlaamse zegswijzen.
Ik weet wel dat men onze dikke Van Dale regelmatig opkuist en er de grofste hernieuwde politiek incorrecte dingen uithaalt (daarom koester ik mijn versie van 1961 zo erg), maar ik denk dat er toch nog een aantal zegswijzen op de verboden index zullen moeten worden geplaatst omdat mijnheer De Witte wel eens uit zijn slof zou kunnen schieten.
Ik noem maar op:
- roken als een Turk
---> totaal incorrect: ten eerste mag je niet roken en ten tweede is het een denigrerende foutieve opmerking tegenover onze Turkse Belgen.
- met SPEK schieten
---> is zéér belastend voor onze moslimse medemensen die geen varkens kunnen luchten, laat staan SPEK.
- de KAT het spek aanbinden
---> zie boven; kan eventueel oorzaak zijn van 2500 euro boete
- als een HOND in een kegelspel
---> HONDEN zijn de verpersoonlijking van Satan en moeten ten allen prijze uit de buurt van moslims worden gehouden.
- als twee HONDEN vechten om een been loopt de derde ermee heen
---> hier gaat het al over 3 honden, de boete kan dus oplopen
- iets "versluieren"
---> heeft negatieve betekenis en moet ten allen prijze vermeden worden vermits andere gesluierden er wel eens door zouden kunnen beledigd worden
- als een tang op een VARKEN
---> vermits ondertussen de afbeeldingen van dit onreine dier moeten verwijderd worden uit reclamespots en zelf van postzegels, stel ik voor gewoon het woord "varken" uit de Van Dale te verwijderen.
In een later stadium volgt dan "zwijn" dat moet verwijderd worden, doch vermits joden en christenen zelf "apen en zwijnen" zijn, moet daar eerst nog een studie over worden gemaakt.
Kortom: wie heeft er nog gezegdes en spreekwoorden die in deze tijd totaal uit den boze zijn?
Laatst gewijzigd door circe : 13 februari 2007 om 17:37.
|