Los bericht bekijken
Oud 13 februari 2007, 17:42   #143
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Heeft VoorHAM gezegd dat de moslimkindertjes verplicht haram vlees en varkensvlees moeten eten? Waar leest U dat?

Het gaat hem erover dat NIET-moslimkinderen origineel VERPLICHT werden om onverdoofd geslachte rituele islamitische troep naar binnen te werken.
Zie boven: daar bent U toch tegen hé? Dat WIJ varkenslappen door hùn strot zouden duwen? Waarom heeft U er dan geen probleem mee dat het andersom wèl mag gebeuren?

Raar genoeg heb ik dus nog nooit een varkenskotelet geëist als ik in een islamitisch land ben. Ik pas me namelijk aan zie je. Net zoals de meeste vlamingen die naar het buitenland trekken.

Maar, mijnheer VoorHAM heeft me nu op betere integratiegedachten gebracht sé.
Ik heb hier iets gelezen in de aard van : aanpassen of thuisblijven

Maar mens toch get in real life. Alle koeien, varkens, schapen, konijen, .... bloeden leeg, die worden allemaal de nek doorgesneden, zoals al ons pluimvee, en al onze gestikte vis. Dat moet nu eenmaal om consumeerbaar te zijn. Konsekwent zou u alle vlees moeten weigeren, en zeker dat waar de verdoving "niet gepakt heeft" of zowat alle pluimvee dat niet verdoofd wordt, een groot deel van de konijnen, en zelfs varkens. Maar uiteraard wat niet weet niet deert, behalve als het over toegeving aan moslims gaat, want dan moeten de puntjes op de i, dan kan het niet meer.

U proeft waarschijnlijk niet eens het verschil, maar toch noemt u halal vlees "troep" u eet dus "troep" op vakantie, en zelfs thuis waarschijnlijk.
Wat zou u er van denken om eerst verdoofde kat of eerst verdoofde hond, of eeerst verdoofde rat geserveerd te krijgen ? Bij ons algemeen not done, dus dat is de vergelijking die opgaat, niet de wijze van slachten waar het over gaat. Mochten ze nu de autochtonen verplichten kameel of drommedatis te eten dat zou iets gelijkaardig zijn. maar u trekt bewust de zaken scheef. Het doel voor heiligt alweer de middelen.

Als je daar inderdaad alles eet wat er lokaal te eten valt, dan pas je je aan. Dat is echter niet hetzelfde als in een internationaal hotel zonder varkensvlees gaan eten.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden