Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Halal vlees wordt hier in Belgie onverdoofd geslacht, door een islamitische slager onder het aanroepen van een of andere arabische maangod.
Als niemand het verschil proeft tussen halal vlees en haram vlees dan zie ik het probleem niet in.
Als één minderheidsgroep echter aan de meerderheid kan gaan opleggen op welke ONWETTIGE manier het vlees moet geslacht worden dan klopt er iets niet.
Waarom heeft U er een probleem mee dat moslims (zonder het te proeven) gewoon vlees zouden eten, terwijl U er geen probleem mee heeft dat niet-moslims (zonder het te proeven) vlees van onverdoofd geslachte dieren zouden moeten eten?
Als je wordt geëxecuteerd en je mag kiezen tussen een nekschot of half onthoofd en nog een tiental minuutjes leegbloeden, wat zou jij verkiezen?
Of vind je dan ook dat dood = dood?
Waar sprak ik over een intrnationaal hotel?
|
Halal is niet onwettig, djeezes ge droomt hardop.
Ik snap echt niet wat je zo ligt te zeuren op halal. Het is één van de oudste wetten in het leven geroepen om het direnlijden te verzachten. Tot over een paar jaar terug was het zelfs een van de meest dierenvriendlijkste slachtwijzes. In vlaanderen werden toen de beesten nog op een barbaarse manier doodgeklopt op de boerderij (dus thuis) en dat vlees werd toen beschouwd als het beste vlees, want rechtstreeks van de boerderij.