[quote=Online;2432093]
Citaat:
Kop eraf, in één beweging en in 1 seconde. Geen langzame openhaling van de keel, om de kip dan gedurende 10 minuten te laten leegbloeden terwijl ze aan een haakje hangt te spartelen.
|
U maakt zichzelf wat wijs, kippen die uw grootvader zou geslacht hebben, die gingen de kop af met de bijl. Als ze dan al spartelend ontsnapten, liepen die nog meters ver al bloedend. Ze zijn dus alles behalve direkt dood. U wil gewoon niet inzien dat we soms nog even barbaars zijn, omdat u dan een argument kwijt bent voor uw echte bedoeling, en dat is niet het dierenwelzijn.
[quote=Online;2432093]
Citaat:
Hebben vissen hetzelfde zenuwstelsel als runderen?
|
mooi ontweken, denkt u dat stikken een korte dood is ?
[quote=Online;2432093]
Citaat:
Varkens mogen niet meer op het erf geslacht worden, tenzij door een erkend slachter.
|
En weet u ook wat de vereisten zijn om erkend slachter te zijn ? En of iedereen wel beroep doet op een erkend slachter, en of er wel controles gebeuren. Als het feit dat het in de wet staat blijkbaar voor u voldoende is, dan is dat voor ritueel slachten ook zo, het staat in de wet, dus niets aan de hand.
[quote=Online;2432093]
Citaat:
De doorsnee Vlaming heeft die niet.
|
inderdaad, maar op de boerenbuiten zijn er nog veel, die ofwel zelf ofwel bij een boer een beestje gaan halen om zelf te slachten.
[quote=Online;2432093]
Citaat:
Men moet ergens beginnen om het dierenleed uit de wereld te helpen, zeker als er middelen bestaan om dat leed te verzachten of weg te helpen : zoals verdoving.
|
Ergens beginnen akkoord, maar dan TOEVALLIG bij de moslims zonder het meestal over de joden te hebben die net hetzelfde doen. Allemaal TOEVALLIG. Zou jij het in mijn plaats geloven ?
[quote=Online;2432093]
Citaat:
Mijn grootvader deed dat met de middelen die in die tijd beschikbaar waren.
Inmiddels leef ik alvast wel al in de 21ste eeuw en voel ik niet de behoefte om oude praktijken van onder het stof te halen om geïmporteerde islamitische gruwelpraktijken goed te praten. Mijn grootavder ging naar school tot zijn 12 jaar om vervolgens op het veld te gaan werken. Zullen we die islamitische verrijkertjes van 12 jaar ook maar op het veld of terug in de steenkoolmijnen aan de slag zetten omdat opa het ook deed?
|
Flauw iets achterlijk en barbaars noemen omdat het hier voor grotere dieren bij wet verboden is, en zo goed als niet gecontroleerd wordt. Iedereen weet dat het nog gebeurt, maar daar zijn we blind voor, het staat enkele tientallen jaren in de wet, dus zijn we beter.
Doet me denken aan de topic over vrouwen slaan. Wij zijn beter want bij ons mag het niet, ook al weet iedereen dat het een levensgroot probleem is hier bij autochtonen.