Los bericht bekijken
Oud 14 februari 2007, 10:41   #27
Jürgen Verstrepen
 
 
Jürgen Verstrepen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 100
Standaard

GVA, vandaag:

Verstrepen duwt VB-Kamerlijst



ANTWERPEN - Jurgen Verstrepen duwt bij de federale verkiezingen de Antwerpse Kamerlijst van Vlaams Belang. Daarmee weerlegt hij het gerucht dat hij zou overwegen de partij te verlaten.


Nieuwe streep door rekening voor Morel

VB-verruimer Verstrepen tilt nog steeds zwaar aan een incident van enkele weken geleden. In het Canvas-programma Morgen beter pleitte hij voor een open rechtse lijst naast die van het VB, met kandidaten van verschillende partijen. Verstrepen werd daarop hard teruggefloten door VB-voorzitter Frank Vanhecke.


"Het stoort me dat die zaak nog steeds niet is uitgepraat", zegt Verstrepen. "De partij zou toch eens moeten nadenken over haar peoplemanagement. Maar voor mij is dit geen crisis. Het is zoals een huwelijk: daar moet je ook voortdurend aan werken. Misschien moeten Frank en ik eens samen naar een huwelijksconsulent."


Van een vertrek uit het VB is volgens Verstrepen geen sprake: "Ik ga niet naar de Lijst Dedecker, zoals wordt beweerd. Het beste bewijs is dat ik op verzoek van Gerolf Annemans de Antwerpse Kamerlijst ga duwen. Ik ben volgend jaar ook kandidaat voor het partijbestuur, want ik wil de verruiming voortzetten."


De keuze voor Jurgen Verstrepen als lijstduwer kan worden gezien als een nieuwe streep door de rekening voor Marie-Rose Morel. Die moest eerder al voorrang verlenen aan Anke Van dermeersch als eerste vrouw op de VB-lijst voor de Senaat. Morel is bij een deel van de partijtop in ongenade gevallen na haar scherpe kritiek op Filip Dewinter in een recent interview.
__________________
Freedom of speech weblog www.jurgenverstrepen.be
Jürgen Verstrepen is offline   Met citaat antwoorden