Citaat:
Met alle Chinezen, maar niet met de deze
|
Jullie dachten dat ik zwansde hé, maar ik wachtte dus op bovenstaande spreuk.
Lees en huiver: (ECHTIG IN TECHTIG GEBEURD)
Wij hebben een chinees in onze straat wonen. (hele goede maat van me trouwens, ken hem al sinds hij vier was en op een vorig adres OOK naast me woonde).
Het vriendinnetje van mijn jongste dochter woonde hier naast "onze" chinees.
Toen beide trienettekes in het eerste studiejaar zaten, deden ze wat alle eerste-studiejaartjes deden in onze straat: met krijt zoveel mogelijk en waar mogelijk SCHRIJVEN! (ze konden het toch zeker!)
Het vriendinnetje van mijn dochter was niet zo goed in schrijven: mijn dochter deed beter: het vriendinnetje leerde de spreuken en die van mij schreef het op.
Op een bepaald ogenblik krijg ik twee agenten aan de deur die achter mijn zesjarige vroegen.
Wat bleek?
Ze hadden op de garage van "onze" chinees geschreven: "Met alle chinezen maar niet met den deze"!
Het zesjarige boefje kreeg een uitbrander van de agenten (en uiteraard ook van mij, met tranen in de ogen)"nooit meer doen", en een hele week schuldgevoel.
Er was namelijk KLACHT ingediend door (blijkbaar) de moeder van "mijn" chinees, die nog steeds (het is nu al bijna 17 jaar geleden) geen woord Nederlands sprak. Waarschijnlijk werd ze bijgestaan door een goedbedoelende poco die het duidelijke "racisme" uit de straat wou weren!
Dus: degenen die vinden dat deze topic overbodig is?
Ik WIST waarom ik hem opende.