Discussie: Wapenwet
Los bericht bekijken
Oud 15 februari 2007, 11:04   #64
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Is er dan niemand die zich een vraag stelt bij het feit dat je ALLEEN voor de sport een wapen mag hebben, ongeacht hoe dat precies geregeld is?

Elke zichzelf respecterende misdadiger kan aan een wapen geraken. Als zo iemand mijn huis binnenbreekt, mag ik mijzelf noch mijn bezit verdedigen.

Ik zou er geen problemen mee hebben om dit aan de politie over te laten, ware het niet dat zij veel te veel tijd besteden aan het lastigvallen van brave burgers die hun auto verkeerd geparkeerd hebben of die rondrijden op een opgefokt brommertje en niet de competentie hebben om de burger te beschermen en de misdaad op een degelijke manier te bestrijden.

Verder wordt ons regime wordt steeds meer tyranniek en de bevolking wordt door allerlei muilkorftechnieken tegengehouden om hier op geweldloze manier iets aan te doen. De opstellers van de Amerikaanse grondwet waren zo vestandig om in te zien dat de ontwapening van de burger gelijkstaat aan onderwerping.
Juist, die burgers die hun wapens keurig aangeven zijn blijkbaar gevaarlijker dan criminele bendes en verdienen blijkbaar meer prioriteit bij de politiediensten.