Los bericht bekijken
Oud 17 november 2003, 11:10   #71
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Met als groot probleem uiteraard dat desondanks dat het UW lijf is en UW keuze, dat het wel ONS belastingsgeld is dat voor UW behandeling gaat betalen als ge te diep zijt gezakt en dat het ONZE maatschappij is waarin ge niet meer volwaardig kunt meedraaien omdat ge afhankelijk wordt van een product.
Het is u goed recht om u elke dag vol te proppen met kilo's chocolade en dergelijke meer, maar het is absoluut niet uw goed recht om wanneer u door overgewicht niet meer in staat bent om te werken, aan te kloppen bij de maatschappij en te verwachten dat deze wel voor u zal zorgen en in uw plaats zal gaan werken zodat u zich kan blijven volproppen.
Exact, en daarom dat ik voorstander ben van een geregulariseerde geprivatiseerde, maar geindividualiseerde gezondheidszorg.
zonder zal altijd ge-zonder zijn, alleen een dwaas zou dat tegenspreken.

't Gezondheidsaspect alleen laten meespelen is onvoldoende en vraagt eigenlijk feitelijk om een aparte topic.
Maar uiteindelijk gaat het 'em om risico-gedrag en al dan niet vrije keuze daarin... Ik geloof niet dat het gezondheidsaspect alleen de reden is waarom deze of gene al dan niet legaal is.
maar idd in een ideale wereld is iedereen sportief, clean en content en heeft men geen wetten nodig om alles vlot te laten lopen. Die ideale wereld bestaat natuurlijk niet...

en TomB: ik denk dat in België cannabis eerder legaal wordt dan een "geregurlariseerde, geprivatiseerde maar geindividualiseerde gezondheidszorg" realiteit
JoeQpublic is offline   Met citaat antwoorden