Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert
Ik denk dat U wel weet welke rol ik heb gespeeld in het mislukken van BHV. Ik deed het mislukken (en ben dus de oorzaak van de niet splitsing), maar ben daar eerlijk nog steeds fier op hoor.
We blijven ijveren voor een horizontale splitsing, zodat de band met de Vlamingen in Brussel niet verloren gaat. In een globale regeringsonderhandeling (of een uitgebreide staatshervorming) zal zoiets makkelijker te onderhandelen zijn, denk ik.
Wat CD&V en NVA betreft: las ik niet dat de oude corryfeen al eens samenzaten? Hoor ik niet steeds de CD&V zeggen dat ze geen separatisten zijn en dat men er niet bang voor moet zijn? Weet je, eerlijk, ik heb wel het volste vertrouwen in mijn kartelpartner die idd maar voor een beperktere staatshervorming is, dan in de CD&V die steeds bijzonder Vlaams was... tot het er op aankwam. NVA zou beter moeten weten (minstens ondertussen beter moeten weten).
En van het VB verwacht ik helemaal niets, ze hebben nog niets voor Vlaanderen gerealiseerd.
Oeps, had ik niet mogen zeggen zeker, nu zullen alle verwijten weer afgevuurd worden en zal het aantal berichten op dit forum weer drastisch de hoogte ingaan 
|
De band tussen de Brusselse Vlamingen en de Rand versterken door de kieskring die hen verbindt te scheiden? Ach, het is weer eens wat anders...