bent u wel zeker dat amerika haar vrijheidsbeeld verdient?
Hoe vrij is amerika?
De gevangenispopulatie van de Verenigde Staten blijft explosief stijgen. Als de komende jaren geen beleidsveranderingen worden doorgevoerd, leeft over vier jaar een op de 178 Amerikanen in een detentiecentrum. Dat komt neer op 1,7 miljoen mensen, 192.000 meer dan in 2006.
Dat blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van het Pew Charitable Trusts, een Amerikaanse denktank. 1,7 miljoen mensen is het inwonertal van de steden Denver, Baltimore en Atlanta samengenomen. Tussen 1970 en 2005 kenden de Verenigde Staten al een stijging van 700 procent van het aantal mensen dat achter slot en grendel moest verblijven.
De Verenigde Staten ziet gevangenen steeds meer als goedkope dwangarbeiders.
Als je in de states voor je 18 de 3 keer met een joint word gepakt heet dat zware recidive...en krijg je de keus; levenslang of het leger...
In opdracht van de ministers van Justitie en Financiën heeft het Nederlands Economisch instituut berekend wat privatisering zou kunnen betekenen voor het gevangeniswezen in Nederland: miljoenen guldens besparing, zegt het NEI in het rapport dat afgelopen weekend vroegtijdig uitlekte via het Radio 1 journaal.
In Irak vrijheid en democratie brengen?
Kent u de inhoud van de Patriot act?
Als het in de states regent druppelt het hier
Er zit in Belgie de eesrte politieke gevangene al 3 mnd vast door de anti terrorisme wet.
Roel, er is soms bij mensen een verschil tussen woorden en daden
Heel pijnlijk....
Ik was 30 toen ik daar achter kwam....
Ik hoop dat u ons zal vrijwaren van iets dergelijks...
en onze vrijheden zal beschermen
Ik wil niet gechipped worden!
|