Los bericht bekijken
Oud 17 november 2003, 17:48   #2
Steenuil
Lokaal Raadslid

Steenuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Agalev-schepen Elsene stapt over naar sp.a

Pascal Dufour, de Nederlandstalige schepen van Elsene, stapt over naar de sp.a. Dufour, die in 2000 verkozen werd op een Ecolo-lijst, is naar eigen zeggen ontgoocheld over het verwerpen van een kartel tussen Groen! en sp.a.

In Elsene zetten Agalev en sp.a het Brussels kartel SP!Aga verder tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2000. Kandidaten van beide partijen stonden samen op de Ecolo-lijst. "Ik ben en blijf overtuigd groen links", stelt Dufour. Het afwijzen van een kartel is volgens hem een gevaar voor de democratie. "Overal, maar zeker in Brussel, moeten we de progressieve krachten bundelen. Bij de komende verkiezingen bijvoorbeeld zal het niet samengaan in kartel een progressieve zetel kosten in het Brussels parlement", aldus Dufour die vindt dat zijn overstap ook past in de vernieuwing van de Brusselse sp.a.
Ik stel vast dat er sinds zaterdag 2 mensen met een functie zijn overgestapt naar de SP-a. Twee mensen die het er moeilijk mee hebben dat een deel (volgens mij is die niet de grootste maar goed) van de militanten zich extreem afzetten tegen de SP-a. Het is hun volste recht dit in eer en geweten te doen.

Daaruit afleiden dat Groen! leegloopt vind ik een beetje ver gaan. Persoonlijk had ik erger verwacht.