Los bericht bekijken
Oud 8 december 2002, 22:58   #59
Stefanie
Minister-President

Standaard

tv, ik heb gewoon de feiten op een rijtje gezet. Ik ben helemaal geen extremist. En wat betreft die taalcursussen. Waarom is dat nodig misschien?? We praten hier over de derde en vierde generatie allochtonen. Waar jij over praat, zijn de allochtonen die met iemand uit hun land trouwen. Maar er zijn hier allochtonen genoeg om mee te trouwen. Jij ziet niet wat er aan de gang is. Spijtig. De AEL zegt dat ze burgers zijn. Dat geldt zeker voor de derde en vierde generatie. Al wat ik zeg is dat ze naar een Nederlandstalige school moeten en gelijke kansen moeten krijgen. Zie jij niet dat zij méér krijgen dan de Vlamingen op deze manier? Over een terugkeer heb ik niks gezegd. Maar het omgekeerde gebeurt: Er komen steeds Marrokanen bij die met een Belg(ische) trouwen. En dan moet de overheid hun cursus Nederlands betalen. O.K., ik stel dus voor dat de Vlamingen massaal met Nederlandsonkundige buitenlanders trouwen en eisen dat de overheid de taallessen betaalt. Eens zien wat voor belastingsverlaging er dan zal aankomen.

Conservatieve moslims willen de sharia. Dat wil ik niet. Zo eenvoudig is het. Voor mij betekent het woord vrijheid nog iets. Met gematigde moslims gaan praten zie ik wel zitten, ja. Dat is een heel goed idee.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden