Het migrantenstemrecht,
Sommigen voor, sommigen tegen, maar wat wil nu, in België is er een meerderheid voor.
U kent het stilletjes aan al wel, SPa, PS en MR voor, VLD, VB tegen en CD&V plonst er middenin (tja wat 40 jaar aan de macht zijn niet teweegbrengt).
Laat ons eens nadenken AUB, waar zijn we mee bezig, als dit wordt goedgekeurd? Met niets zinnigs, das 1. En het waarom das 2.
Moeten nieuwe inwoners in België, als ze deel willen uitmaken van onze maatschappij (en bv mee kunnen stemmen), niet eerst met overtuiging en veel eigen wil en vooral uit respect voor ons de "Belgische Nationaliteit" aanvragen?
Blijkbaar is dit niet nodig voor SPa, PS en MR.
Want daar draait het om, die 75.000 stemmen maken niet het grote verschil, laten we eerlijk zijn, maar dit gaat enkel om respect tov ons, inwoners van België!
Neen, ik ben geen racist! Niet met dat gezever afkomen, maar kom tot de kern van de zaak, en die begint bij respect!
Er kan gepraat worden, altijd! Maar nationaliteit moet gekoppeld worden aan stemrecht en een verplichte inburgering, das heel normaal, we moeten deze mensen niet aan hun lot overlaten.
En van die rode demagogische praatjes heb ik genoeg die zijn niet zo goed als blijkt voor de mensen, sorry maar PS en SPa handelen niet voor die mensen, maar voor zichzelf en het stemgewin (wat dan nog relatief is ook).
Ach ja, VLD en ja ook het VB en toch ook wel CD&V (en MR, met mijn liberale roets ben ik ontgoocheld in jullie houding) reken ik toch op het NIET goedkeuren van het stemrecht.
En trouwens, zou het parlement zich niet beter bezighouden met zaken die echt nodig en dringend zijn? Ik dacht toch dat er genoeg te doen was of niet soms?
Met liberale groet,
Tom C
|