DEN HAAG - „Moslims weten dat de wereld
binnenkort vergaat, jullie Joden moeten
weten dat ik jullie haat.”
Fractievoorzitter Rouvoet van de ChristenUnie vindt dat het lied waarin deze tekst voorkomt, niet door de beugel kan. Daarom vraagt hij minister Donner van Justitie in actie te komen.
Het CU-kamerlid wil dat de antisemitische rapgroep Nieuwe
Allochtone Generatie (NAG) wordt aangepakt. Hij verwijst naar het lied ”Kankerjoden” dat de Hilversumse groep heeft uitgebracht. Het gaat over „vieze Joden” die door allochtonen gedood zullen worden.
Wat daar allemaal in ‘bezongen’ wordt grenst al lang niet meer aan het ongelooflijke, maar is botweg verbijsterend. Even een greep uit de tekst: 'Fuck die joden, de vieze joden / de allochtonen zullen jullie komen doden / Playerhaters moeten dood, want ze spelen met je brood, Binnenkort komt, gaat die T-shirt, wordt rood / Joden moeten dood, Hamas, Hamas, Joden aan het gas / kameraad, luister naar de bas, 11 september, 11 september, twee vliegtuigen op de World Trade Center / Fuck die Israël / fuck die VS, Saddam Hoessein die is the best, Moslims weten dat de wereld binnenkort vergaat, jullie Joden moeten weten dat ik jullie haat / Binnenkort kom ik met kalasjnikov / jullie moeten weten dat ik jullie pof.'
De Israël-organisatie CIDI diende al in juni een klacht in tegen de popgroep. Dat heeft tot nu toe niet tot een reactie van het openbaar ministerie geleid. Rouvoet wil van Donner weten waarom dat niet is
gebeurt.
|