Los bericht bekijken
Oud 18 november 2003, 20:35   #39
Henry
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
En daar beginnen we weer, met "De Franstaligen" en "De Vlamingen", en ze zijn allemaal arrogant en betweterig...

Over de vergrijzing: die is in Vlaanderen veel groter dan in Wallonië, dus wij zullen er eerder veel meer last van hebben dan zij.

Over de weg wijzen: als u eens wist hoe vaak ik iemand per ongeluk de verkeerde weg heb gewezen omdat ik niet exact wist waar zij moesten zijn, of omdat ik niet zo goed thuis was in de streek waar ik was toen men het me vroeg en ik per ongeluk een verkeerde oriëntatie voor ogen had...

Als iemand u een richting wijst en het komt niet goed uit, tja, dan kende die man zijn weg toevallig minder goed in die buurt. Maar om dan ineens te gaan zeggen "Het is omdat ik Vlaming ben", dat is zwak. Dat is zoals een Marokkaan die de cinema binnen wilt maar de zaal is vol: "het spijt mij mijnheer, maar u kunt niet meer binnen, de zaal is vol". "Ja tzal zijn, tis omdat ik Marokkaan ben hé, racist!!!". En dat terwijl gewoon banaal de zaal vol is...

Het is zo gemakkelijk om iemand te beschuldigen van racisme of flagrante leugens als het even misloopt door je eigen stommiteit (had een plan meegenomen, had cinematickets gereserveerd). Blame the other. 4 miljoen zondebokken aan de andere kant van de taalgrens, allemaal marginale saboteurs.

Zielig...
Foundation, je hebt gelijk dat je niet alles op hen kan steken.
Dat doe ik ook niet.

Het Brusselse incident betrof een schoolreis, waar ik als jonge plattelandbewoner de weg vroeg naar één van de bekendste pleinen van Brussel, maar men mij met overtuiging de tegenovergestelde richting uitzond. Sorry, maar ik ben niet zo naief dat ik dan denk dat dit "toevallig" of "per ongeluk" was.

Ik wil ook niet al de schuld afschuiven op de Walen.
Maar de Waalse POLITIEK �*s op vandaag een walgelijk stel bandieten!
Wie dat ontkent is ziendeblind. Zij gijzelen hun bevolking in werkloosheid en nepoplossingen. Ik vrees er terecht voor dat hier geen verbetering in kan komen, zolang er vlaams geld wordt ingepompt. De Waalse politieke bandieten misbruiken dit geld voor eigen gewin. Het volk heeft er niks aan.