Discussie: Directe democratie
Los bericht bekijken
Oud 21 februari 2007, 19:41   #70
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De stelling wordt hier aangevoerd dat een zijn volk zijn eigen toekomst niet in handen mag nemen als het binnen een bepaalde staatsstructuur leeft met andere volkeren. Dan kan er slechts verandering optreden als de andere volkeren instemmen. Dat is toch de stelling van dhr. Vloemans.

Als we even zijn stelling volgen, dan zou dat inhouden dat de Tsjechenen slechts tot onafhankelijkheid kunnen overgaan als er een algemeen referendum wordt georganiseerd in heel Rusland.
Op basis van welk vlaanderen wenst u een referendum te organiseren. Vlaams gewest of de Vlaamse gemeenschap.

Mocht u kiezen voor de gemeenschap, dan zit u verveeld met de verdeling van Brussel. Waar is Vlaamse Brussel en waar is Franstalig Brussel.

Of kiest u voor een afzonderlijk referendum waarbij u de Brusselaars zelf laat beslissen over hun gewest? Verwacht u dat de franstalige meerderheid kiest voor Vlaanderen? Verwacht u veel steun van de vreemdelingen? Mogen alle diplomaten en Europese ambtenaren die in Brussel wonen mee beslissen

Of laat u Brussel voor wat het is en vergeet u de Nederlandstalige Brusselaars? Een offer en een verloren strijd waard?

Mag ik uw visie hierover.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.

Laatst gewijzigd door Diatonos : 21 februari 2007 om 19:47.
BCD is offline