Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2007, 00:07   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Wat een onzin; die nieuwe instrumentjes leveren geen enkele beschadiging op en bovendien moet je flink je best doen om voor behandeling ermee in aanmerking te komen.

Dit staat in geen enkele verhouding tot het leed en de schade die TBS-ers hebben aangericht en veelal als er een kans opduikt, willen blijven aanrichten.

De bescherming van burgers en hun kinderen vind ik echt wel prioriteit behoren te hebben.
Eer je tbs hebt (nederland) of tbr (belgië) heb je al vast en zeker een goede straf achter de rug. De verlofregeling is enkel en alleen om een zachte terugkeer mogelijk te maken onder zeer strenge voorwaarden en opvolging in de maatschappij.
Dit gaat niet lukken als men met je gaat gaan wandelen als een hondje aan een leiband, in dit geval een knieband of een keelband.
Tbr is ter beschikking regering (of zoiets) en dat zorgt dat men deze personen ten allen tijde zonder verwittiging terug voor een onbepaalde tijd kan opsluiten. Een klacht is meestal voldoende. Bewijs is meestal niet noodzakelijk. En tbr geven ze zeker niet alleen aan gewoontemisdadigers of psychopaten of pedofielen. Zwaarwichtige feiten kunnen voldoende zijn. Rest dan nog de vraag wanneer is een feit zwaarwichtig als sommigen voor hetzelfde een werkstraf krijgen en anderen soms het maximum + eventueel tbr.
In justitieland is geen enkele lijn recht. Het heeft dan ook geen zin er een lijn in te proberen trekken voor wie wel en voor wie niet.