Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2007, 15:42   #1335
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan Bekijk bericht
Helemaal niet.
Ik zeg dat sommigen de holocaust misbruiken om elk nationalisme te besmeuren.
Ik zeg dat sommigen de holocaust bewust verbinden met de collaboratie terwijl ze goed genoeg weten dat de Vlaamse en de Waalse collaboratiebewegingen geen schuld hebben aan de holocaust.
Ik zeg dat sommigen de eervolle inzet van de Vlaamse en Waalse vrijwilligers aan het oostfront willen bezoedelen met de holocaust-tragedie, terwijl deze vrijwilligers hier geen enkele schuld aan hadden.
1) Elke soldaat aan het front verving een nazi beul in de kampen
2) schuldig zijn is even erg als medeplichtig zijn in dit geval én omgekeerd.
3) Nationalisme heeft zichzelf besmeurd! Het is de bende die dit wil "wegwerken" die negationisme beoefent! Intellectuele eerlijkheid aub.
4) De colaboratie is rechtsstreeks verbonden met de holocaust. De holocaust is het logisch gevolg van de jodenhaat. De colaborateurs wisten verduiveld goed wat jodenhaat was en beoefenden die par excellence in Vlaanderen, of moet ik een aantal uitspraken van de "Helden" �* la Cyriel Verschaeve, Borms enz... LETTERLIJK citeren. Dit is huichelarij, mijn waarde.
Citaat:
Je zou het verleden willen uitwissen omdat het belastend is, je zou beter het ethnocentrisme nationalisme uitwissen omdat het gevaarlijk is.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 24 februari 2007 om 15:46.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden